hemmakväll och lite moralkaka.

Jag stannar hemma ikväll, Milena och Kerstin mår inte så bra efter gårdagen.
Jag blir så nöjd varje gång jag varit ute nykter, vaknar på morgonen och känner mig precis lika fräsch som vilken dag som helst.
Det är så skönt!

Jag är inte nykterist, nä, jag har bara inte suget av att supa mig dyng.
Igår drack jag ett glas mousserande(stavning?) rosévin.
Jag dricker dessutom långsamt som bara den, så det krävs mycket innan jag känner av alkoholen.

Men som sagt, jag trivs bra med att dricka cola som jag gjorde igår.
Jag slösar inte upp en massa onödiga pengar på att få minnesluckor och må dåligt :)

Jag tror att det här kommer ifrån att jag tränade och tävlade så mycket förut att jag aldrig hade tid att festa loss som "alla andra" tonåringar gör på hemmafester och allt vad det är.

Men jag klagar inte, det är hälsosamt att leva som jag gör och jag gör det ju frivilligt :)
Det är ett eget val och jag klandrar inte de som dricker.
Det är bara inte min grej helt enkelt ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0