Ett nytt försök att berätta om de senaste dagarna....

Då ska vi se...
Nu har jag äntligen samlat lite ny energi till att skriva om ALLT som jag skrev igår men som sedan försvann...
"Haha" >.<

Tar allt i rätt ordning så att jag inte missar något!

I fredags åkte jag till flygplatsen runt 22 för att hämta upp mina älskade föräldrar :)
När de kom ut från gaten var jag beredd med kameran så jag tog ett sött kort :)
(alla bilder kommer senare)

Vi åkte till deras hotell och de checkade in och lämnade väskorna på rummet (som för övrigt var stort och hade en balkong med världens finaste utsikt rakt ut mot havet och stranden)
Efter det gick vi till en restaurang  och där åt vi en lyxig/sen/god middag.
Vi hade ätit klart när klockan var 01 haha

Då gick vi tillbaka till hotellet och jag fick lite saker som de hade tagit med från Sverige.
Fick en toksöt Miranda-nalle från min man som var bombad med hans parfym *hihi*, rutbröd, grovlimpa, världens största godispåse, chips, ostbågar, min nya (underbara) telefon, ett USB-minne på 16 GB m.m. :)

Sen åkte jag hem och sov och på lördagen vaknade jag runt 11.
Åkte ner till deras hotell och vi gick runt här i Castelldefels.
Vi gick i säkert 1½-2 timmar och tillslut hamnade vi på Mercadona och där köpte de lite vatten, öl, några vinflaskor att ta med till Sverige, snacks och lite frukt.

Sen tog vi en taxi tillbaka till hotellet.
På hotellet fick pappa för sig att han skulle gå ner och skölja näsan i det salta havet (det är bra mot pollenbesvär mm)
Han tog på sig badshorts och en pikétröja som hade en bröstficka.
Både mamma och jag undrade vart han skulle ha hotellnyckeln och då svarade han att han skulle ha den i bröstfickan men då sa vi att det nog inte var så smart för då kommer den ramla ur när han böjer sig ner till vattnet.
Han höll med och la den i shortsfickan istället.

När han kom tillbaka efter en stund var han dyngsur och det första han sa var:
"Jag har fått en ny nyckel.....".
Mamma och jag fattade direkt och vi började asgarva alla tre.

Han hade bestämt sig för att bada istället men tänkte då inte på att nyckeln låg i shortsen....
Så nu ligger den någonstans i Medelhavet!
:)
Dessutom hade han gått pissvåt genom receptionen och de trodde nog att han var lite galen....
(vilket han kanske är haha)
Innan, när han gick ut till vattnet, gick han lite fel och sprang rakt igenom en bröllopsfest som var på hotellet iklädd badshorts och t-shirt ......^^
Typiskt pappa att lyckas med såna knasiga saker :)

På kvällen var vi (de) bjudna på middag här hos familjen jag bor hos.
Det serverades en massa olika sorters skaldjur och det var gott.
Det roligaste var när pappa skulle laga Alejandros jojo, det gick sådär...
Alla skrattade massor i alla fall :)

En annan rolig sak var när det vart godisprovning!
Jag hämtade min svenska godispåse och alla fick prova salt godis.
De höll på att dö!
De tyckte det var jättestarkt och spottade ut direkt.
Jag hade väldigt roligt åt deras grimarser så jag gav de en massa olika sura godisar också :)

När vi hade ätit klart skjutsade jag mamma och pappa till hotellet.
Ville inte åka tillbaka hit men de skulle sova haha :)
Jag ville vara med de mest hela tiden!

På söndagen åkte vi in till Barcelona och gick runt där från 13.30 till 18.30
Vi åt lunch på La Rambla, dyrt och inte speciellt mycket mat.
En tursistrestaurang alltså ;)

Enda bakstöten var att jag hade glömt att allt var stängt på söndagar så jag fick inte visa mina päron den häftiga fruktmarknaden och allt jag tänkt... :(
Det sög.
Men vi hade väldigt mysigt ändå och vädret var bra så vi promenerade runt och gick ner till hamnen mm.

Runt halv 7 åkte vi tillbaka hit och gick till deras hotell.
Sen gick vi ut och åt middag och mamma och jag delade på världens godaste Paella :)
Efter middagen var vi lite på deras hotellrum och sen åkte jag "hem" igen.

På måndagen åkte jag till skolan och efter det direkt till deras hotell.
Vi gick ut och åt lunch och sen gick vi tillbaka till hotellet och mamma och pappa fick för sig att de skulle bada.
Jag filmade när de badade, med mobilen, och mamma var jättesöt för hon hoppade högt när vågorna kom och såg ut som en liten 3åring :D <3
Urgullig :)

Sen var jag tvungen att åka och hämta barnen.
Var hemma med de tills Eugenio kom hem och sen åkte jag direkt ner hotellet.
Vi gick ut och åt sista middagen :(
Åt på en italiensk restaurang och det var gott.
Jag beställde Calzone och jävlar i min lilla låda, den var stor!
Vi satt ganska länge på restaurangen och sen gick vi till hotellet och jag tog bilen hit igen.

På tisdagen gick jag upp klockan 7 för att skjutsa de till flygplatsen :(
Det var jobbigt och tråkigt att säga hej då IGEN.
Men vi ses snart igen :)

Efter jag hade lämnat de åkte jag till skolan och då började min vardag igen....
Tror jag har gått upp lite i vikt medan de var här haha, det är i så fall välbehövligt!
Åt en massa god mat och jag åt som aldrig förr.
Har saknat GOD mat.....



Idag har jag vart i skolan som vanligt och efter skolan gick jag runt med en polsk tjej, som också är au pair, från klassen som jag började prata med idag :)
Hon var trevlig, hon är 26 men ser ut som max 20 ^^
Vi gick runt lite och kollade i lite affärer och sen var hon tvungen att åka hem.

Kul med lite nya kontakter!
Tyvärr åker hon hem om två veckor, men men....

Efter ett tag åkte jag också hit.
Och vet ni, kors i taket, så gjorde jag en massa styrketräning när jag kom hem! :D
Sit ups, armhävningar, plankan, rygglyft mm.
Här inne i mitt rum på golvet gjorde jag det haha!
Det var skönt och jag var inte sååå svag som jag trodde att jag skulle vara så nu känns det bra att ha kommit över den där ångesten om att det ska vara så tungt att komma tillbaka.

Det enda som suger lite är att det oftast är alldeles för varmt för att springa när jag slutat skolan och när det väl är behaglig temperatur och fortf ljust (runt 19-20) måste jag vara hemma med barnen....
Så det suger lite, för löpning behöver jag verkligen.
Fyfan.
Jag har NOLL kondis.



Tänkte meddela en mycket rolig nyhet (som bokas här och nu i skrivande stund).
MIN ÄLSKLING KOMMER HIT I JUNI!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D:D:D
Jag är så glad!!!!
Efter en massa prat med mamma och pappa
(välbehövligt och väldigt skönt för mig att få prata med några som känner och förstår mig)
kom vi fram till att han bara måste åka ner hit.
Och han var inte sen på att tacka ja! :)
Han kollade med jobbet och det gick finfint.

Så just nu, i skrivande stund, sitter han hemma hos min mamma och pappa och bokar flygresan!!!!!!!!!
:D:D
Vi ska bo på hotell och han kommer vara här fre-tisdag antaligen, precis som mamma och pappa var :)
JAG LÄNGTAR!



Snart är det middag, hoppas jag haha.
Innan det ska jag sätta fart med spanskaläxorna.
På måndag byter vi bok ovch då kommer vi alltså avancera kursen en nivå.
Spännande!

Ikväll spelar Barca mot Bilbao, matchen börjar 22 och jag hoppas verkligen att jag kan få kolla på den här hemma för jag orkar inte åka in till stan så sent.
Har dessutom inte pratat med någon om att gå till någon bar.
Jag är trött men vill ändå se matchen.
Har min snygga tröja på mig hihi.



Kommentera om ni har några frågor :)

Hanna

Kommentarer
Postat av: Johanna

resan är räddad! hanna fick sitt godis ;)

hahaaha!

Jag bara ler när jag läser.

Har fortfarande inte riktigt fattat att du är i spanien! :O

2009-05-13 @ 22:03:08
Postat av: Åsa

Härligt att höra att dagarna med mamma & pappa var bra! Jag blir så avis på dom och Tobias som får åka till Barcelona. Om B kunda vinna lite på alla sina olika spel, så får du mer besök, det kan jag lova! Kram, ser till att Tobias har mer godis med sig!

2009-05-14 @ 14:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0