En lagom intensiv helg

Hej hej!
Nu är jag tillbaka!
Jag har inte haft tid att skriva eftersom jag inte varit här så mycket i helgen.

Tänkte berätta om helgen som varit, den har varit rolig och skön! :)

I fredasg var jag helt ledig eftersom både barnen och föräldrarna hade lov.
Det var tänkt att vi skulle mötas tidigt på fredag "morgon" (11.00) men varken jag eller Roxanne orkade gå upp då.
Dessutom var det mulet när vi vaknade men sedan framåt dagen sprack det upp.

Jag mötte Roxanne, Herve och Aksel på stranden runt 14 istället och så var vi där till typ 17.
Sen åkte jag och Roxanne hem till henne duschade och så och sen gick vi ut och åt middag.
Efter middagen kom Herve och Aksel till henne och vi gick upp och "förade" på den allmäna takterassen.
Det var riktigt mysigt och roligt.
Kolsvart dock, för det fanns inte en enda lampa ^^
Men vi satt där och drack lite och lyssnade på musik från Aksels Iphone och hade riktigt trevligt.

Vid 00 drog vi till tunnelbanan och åkte till Opium Bar där vi skakade rumpa och hade sjukt roligt fram till klockan 05.30.
Aksel var helt vild på dansgolvet, så jävla kul.
Kommer visa bilder från kvällen snart!
Efter all dans var vi helt slut och åkte hem, jag sov hos Roxanne så det var smidigt.

På "morgonen", 13.00, klev vi upp och jag åkte till stranden eftersom vi hade bestämt att vi skulle ses där halv 3.
Aksel kom ensam så han och jag låg och solade lite innan Herve kom med fotbollen och en till fransk kompis.
Då sprang de iväg och spelade fotboll och jag låg kvar i solen.
Till och med jag klarade av att sola för det blåste en skön bris så det vart aldrig sådär kokhett och svettigt.
Riktigt nice!

Jag hade solkräm på HELA kroppen så det märks inte ens att jag har solat ^^
Fortfarande lika vit haha!
Fast Herve sa att jag blivit brunare i ansiktet men det är säkert mina fräknar som förökat sig ;)
Men det kommer, det är nog bra att jag inte bränner mig igen tror jag.
Hehe.

Igår efter stranden åkte jag hem och duschade och det var sååå skönt.
Sen hetsade jag iväg in till Barca igen för SJÄLVKLART skulle vi kolla på Madrid- Barca på en av krogarna! :D
Vilken jävla match det var då, målfest!

2-6 slutade matchen.
FORZA BARCA!
Familjen här hemma var nog inte så glad eftersom de håller på Madrid haha.

Det var i alla fall roligt att kolla på matchen, även om jag bara hann se andra halvlek eftersom jag har en bit att åka.
Men det var nog den roligaste halvan, för då kom 4 av målen :)
Herve var helt galen, precis som alla andra Barca-fans på baren.
Det var skitkul att se verkligen ^^

Efter matchen var det BIG PARTY i hela stan.
Moppar tutade, bilar tutade och pumpade musik.
Taxibilar tutade och folk hängde ut ur fönstrena.
Alla på gatorna sjöng och Aksel hade en Barcatröja så alla som gick förbi oss började hoppa runt med honom :D
Riktigt kul och se faktiskt.
Tänk att en liten fotboll kan föra samman en massa människor, det är häftigt.

Efter matchen gick vi till Donken och köpte lite segermat.
Det blev även min middag.
Ingen höjdare men det var omöjligt att sitta på någon restaurang, det var knökfullt överallt haha.

Vi gick hem till Roxanne och satte oss på takterassen igen.
Den här gången var det jag (svensk), 3 tyskar (de vi festade med förrförra helgen) och 4 fransmän (Herve, Aksel och 2 av deras vänner) och så Roxanne som pratar både tyska och franska (hennes mamma är kanadensisk från den franska delen...) så jag vart väldigt utanför....

Tyskarna pratade tyska, fransmännen pratade franska.
Roxanne pratade med båda grupperna och jag satt tyst.

Inte så värst underhållande.
Dessutom var jag trött....

Runt 23.30 följde Herve och Aksel mig till mitt tåg, de skulle vidare och festa på La Rambla där man smällde raketer och sjöng Barca-sånger, men jag var som sagt sliten och inte på humör för att vara uppe sent ännu en kväll så jag tog sista tåget hem.

Det var skönt, jag kom hem runt 00.30 och kunde somna förhållandevis tidigt.
Vaknade kl 13.00 idag så det var en välbehövlig 12-timmars-sömn!

Idag ska jag inte göra något alls, Herve ville att jag skulle komma till stranden men jag hinner inte eftersom jag måste vara hemma kl 16 för Eugenio ska flyga från Barca runt 17 på jobbresa och Yolanda är ute och jobbar och kommer hem imorgon bitti.
Imorgon ska jag även ta barnen till skolan, så det blir en tidig morgon imorgon.
Kan vara skönt att bara vara här för mig själv också.

Har 4 uppgifter spanska att göra i hemläxa också så det ska jag göra :)
Sen har jag en massa tvätt så det blir nog några maskiner tvätt idag också.

Hörs mer senare!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Fenger

Javisst :) Synd bara att det inte gick hela vägen den dagen hehe :P

2009-05-03 @ 16:33:13
URL: http://fenger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0