27/5 -09, en kväll att minnas

Herrgud.
Vart ska jag börja?

Igår kväll blev FC Barcelona historiska.
Igår kväll vann Barca Champions League.
Det betyder att de tog en trippel i år.
De vann La Liga, Copa del Rey och Champions League.

Det var...
Hmm...
Kaos?
Årets sjukaste party?
Vansinne?
Kärleksfest?

Jag kan inte riktigt hitta ord som beskriver det jag upplevde igår.



Jag tar allt från början.

Igår runt 20.30 satt jag på tåget in till Barca.
Det var jag och 3 till i hela vagnen.
Vi som var sena till matchen liksom....
Jag hade självklart min Barcatröja på mig och jag satt som på nålar hela vägen in.
Ville bara komma fram för och få känna stämningen!

Två av de tre andra personerna var engelsmän och jag tänkte "herregud, att de törs visa sig ute ikväll"
Efter ett tag frågade den ena av de om tåget gick till stationen jag skulle till och jag svarade ja.
Sen började vi snacka lite och de frågade vart jag skulle se matchen.
Precis då fick jag ett sms från papsen om att Barca hade gjort mål efter 10 min!
Jag berättade den glada (för mig) nyheten för de och trodde att de skulle bli arga, men icke.
De sa "YES! We want Barca to win!!"
Jahaaaa tänkte jag.
De var inte korkade!

Efter lite mer snack visade det sig att den ena killen var från England och den andra från Irland.
OCH så visade det sig att de bodde i Castelldefels!
Woho tänkte jag, äntligen kanske man hittat kompisari närheten.

När vi kom fram till stationen bytte vi nummer, de ville gärna ses igen och de var lika vänskapssökande som jag haha.
De skulle till Pl. Catalunya och jag drog vidare till shoppingcentret där jag skulle kolla på storbildsskärm med en tjej som heter Heidi och några andra tyskar.
Även Milena och några av hennes kompisar var där.

Det var VANSINNIGT mycket folk.
Helt sjukt.
Jag skulle gissa på ca 5000 pers.
Framför en enda storbilsskärm....
Ni kan ju gissa om det var trångt?

Jag hittade Milena men de hade precis gett upp för de såg inget.
De tänkte gå till en bar men jag ville stanna för på barerna har de vanliga små tv-apparater och folk står utanför fönstrerna för att kolla så där skulle man se ännu mindre.
Jag trängde mig ensam fram i folkmassan, försökte hitta Heidi men gav upp efter 20 min.
Hittade en plats där jag såg näääästan hela skärmen och bestämde mig för att stanna där.
Jag säger bara en sak, tur att man är från Norden och har längden inne!
Jag slår många av killarna i längd här nere haha.



Jag filmade kaoset som vart när 2-0målet kom....
Och självklart jublet när slutsignalen hördes.
Jag lovar att ni får se bilder och filmklipp sen, min kamera är på laddning.
Tog ca 450 bilder och filmade säkert 30 småfilmer men jag kommer välja ett urval som ni förstår ^^

Efter matchen bar det av mot La Rambla, såklart.
Jag hittade nu Heidi och sen tappade vi bort de andra tyskarna men det gjorde inte så mycket.
Vi hade riktigt skoj ändå!

På La Rambla var kaoset om möjligt ännu värre.
Skrik, jubel, tutor, raketer, bomber (som gör att man får springa arslet av sig för att inte bli skadad), visselpipor, dans, flaggor, tröjor, kramar, öl, hattar, ansiktsmålningar, skumpa....
HELT JÄVLA SJUKT.
Jag kan inte beskriva det på annat sätt.

För att förklara hur mycket folk det var (jag har ingen aning i siffror men tiotusentals var det lätt) så kan jag säga att det tog oss mer än 2 timmar att gå en sträcka som tar ca 20 min när det är packat med turister och 5 min när det är tomt på folk....
Ni kommer aldrig fatta hur sjukt packat det var, men ni kanske kan få en liten hint nu?
Jag och Heidi fick även agera fotomodeller ganska ofta, vi är tydligen vansinnigt snygga! 
Haha!
Skitmånga frågade om de fick ta kort med oss och vi ställde glatt upp i våra fina Barcatröjor :)
Det var sån undebrar stämning, alla älskade alla verkligen.



Folk klättrade i träd, hoppade på busskurer, dansade på telefonkioskar, klättrade upp på kioskars tak, ryckte upp en buss-stationsskylt ur marken (!?), klättrade på fontänen, posade med statyer, rev ner stora jävla grenar och plamblad och klättrade på husväggar.....
De var vilda, milt sagt.

Runt halv 2 behövde Heidi åka hem.
Jag kom då på faktumet att jag ALDRIG skulle kunna komma hem eftersom att bussarna inte har någon som helst chans att komma fram i folkmassan.
Inte ville jag heller vandra runt ensam bland alla och vänta typ 3 timmar på bussen...

Såg att jag hade fått ett sms från engeslmannen som frågade hur jag skulle komma hem men när jag svarade på det var de redan hemma, de hade tagit sista tåget hem...
Crap.
Fick lite smått panik och ringde Milena.
Jag fick sova hos henne, så gulligt!
Som tur var gick tunnelbanan till 02 bara för att det var match så jag hann precis med sista tåget till henne.

Så slutet gott, allting gott.

Dock blev det ingen skola idag, men det sa vi faktiskt redan igår, att om Barca vinner så finns det ingen chans att vi kommer orka upp.
Och vår lärare, som också är fotbollsfrälst precis som alla andra, sa att hon kommer vara närvarande men att hon inte visste i vilket skick ^^
Får ta och plugga lite grammatik här hemma istället!



Jag kan bara avsluta med att säga:
Herre min skapare.
FC Barcelona är religion.

Kommentarer
Postat av: DG

fan vad kul att du bor i Barcelona. Förstår att det var kaos igår. Grattis till de för de var bäst igår

2009-05-28 @ 12:40:34
URL: http://dergham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0