Svenska ostbågar på terassen

Barnen, grannars barn, Yolanda och en av grannarna satt på balkongen och åt lite spanish corn
(typ stora popcornkärnor som är livsfarliga för tänderna då de är stenhårda)
Då kom jag på att jag fortfarande hade en hel påse ostbågar som inte lär gå åt innan jag åker hem så jag hällde upp i en skål och bjöd de.
Succé säger jag bara!
Slurp så var skålen tömd av 4 små grisar till barn :)

Nu sitter jag och kolla på spansk tv.
Det är ett program som heter "Password".
Man ska säga en synonym till ordet som kommer upp på skärmen, typ "katt" när "hund" kom upp.
Och så ger de olika ledtrådar tills personen säger rätt.
Ganska roligt, och jag förstår i alla fall för de säger inte så mycket haha!

Jag och barnen brukar spela det här lite då och då, på middagen, i bilen och så.
Det är roligt.

Nu började det regna ute, barnen som just tänkte gå ut och spela fotboll.
Det sög ju för de.
Det är det regnet som orsakat min huvudvärk, satan vilket lågt lufttryck det är här innan regnet kommer allstå :O
Varje gång det regnat har jag fått spänningshuvudvärk...
Imorgon har de sagt att det ska bli sol igen, först såg det mörkt ut och väderprognosen sa REGN med svarta moln.
Men nu ser det som sagt ljusare ut :)

Nu börjar programmet igen!
Tuddelu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0