skola och bakdag

Tjolahopp!
Snart ska jag kila iväg till skolan, men eftersom jag var uppe och pratade med telenor redan vid halv 9 så har jag lite extra tid för att skriva innan jag drar.

Jag har pluggat massor med grammatik i helgen, det känns bra.
Hon sa att dåtidsgrammatiken måste sitta till idag för att idag skulle vi börja med någon ny grammatik (tar det aldrig slut!?) så sagt och gjort, jag har präntat in det där i skallen och gjort egna små tricks till varför man avänder vad och så :)
Precis som på skoltiden med andra ord!
Mina små tricks är det nog ingen som helst logik i förutom för min hjärna, men skit samma, det är ju jag som ska lära mig :)

Efter skolan måste jag åka direkt hem för barnen har sin sista riktiga skoldag idag och ingen sport så de slutar kl 17.
När vi kommer hem hit igen ska vi baka en till svensk sockerkaka för Alejandro vill ha med sig den på deras avslutning.
De ska ta med sig något från andra länder även då.

Jag lovade att göra en med vanilj och choklad-smak idag istället, för han gillade inte citronsmaken i den andra jag gjorde.
Men de ska som sagt få hjälpa mig, så det blir nog bra.

Imorgon har de avslutning och då ska deras pappa hämta de medan jag är i skolan.
Sen bär det av direkt hem och det är så mina sista veckor kommer se hur här nere.
Jag har skola till den 2a Juli, så då åker jag direkt hem efter skolan för att vara med barnen och efter skolan är slut blir det 12 timmar dagar med barnen.

Jag hoppas att vi kommer hitta på saker, de brukar vara lite svåra och vill bara spela dator eller fotboll, men jag ska nog övertala de ;)

Nu ska jag packa väskan och sen åka ner till tåget.

Ha en bra dag!



För er upplysning funkar min telefon fortfarande inte men jag hoppas att den kommer igång under dagen.
Mamma och pappa har ringt telenor igen nu också så nu ska det bannemej funka!




Kommentarer
Postat av: Åsa

Du kanske ska fråga Telenor om dom känner till Sverker på tv-programmet Plus!

2009-06-22 @ 16:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0