köttbullar i (min) världs-klass

Nu har jag och barnen gjort köttbullar.
Andrea var supertaggad, hon rullade för glatta livet.
Ale lekte mest att smeten var bajs och sådär, men slutade när 3 blivande köttbullar hamnat på golvet och jag sa till på skarpen.
Jag är mer än nöjd med deras insats faktiskt.

Andrea tyckte att det luktade supergott och frågade om hon fick smaka en när de var klara.
Och det fick hon ju såklart.
Hon fick en köttbulle på en halv rutbrödsmacka och betyget blev:
"Mmmmmmmmmm!! Delicsious!!"
Jag tror att hon kommer äta många imorgon :D

När jag provade en själv hamnade jag för några sekunder i himlen.
Det var himmelskt gott alltså.
Åh vad jag saknat svensk husmanskost!!

Barnen tyckte nog det var ballt att jag gjorde allt från scratch.
De är ju så vana vid halvfabrikat och färdiglagat så att få leka med en köttfärsgegga var riktigt uppskattat.

Tror att jag kommer laga bullar en gång till när vi ska äta lunch här nere, de verkade ju gilla både att äta och att göra så det kan nog bli bra :)
En bra dag måste jag säga! :)

Nu har jag just tagit en dusch och ska göra mig i ordning.
Så fort någon av föräldrarna kommer hem ska jag dra till stan för att möta Frida och Nico.
Nico ville dra till någon fontän där de har en massa ljuseffekter och sånt, får se om vi hinner.

Det börjar halv tio så jag hoppas!

Hoppas ni haft en mysig midsommarafton!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0