JAG BEHÖVER HJÄLP!

Hej folket!
Behöver er hjälp (har naturligtvis redan bett supermamma om hjälp också)!

KAN NI LISTA TYPISK SVENSK MAT SOM ÄR KALL??

Alejandro vill att jag ska laga något till deras familjedag som de ska ha i skolan.
Alltså måste maten passa på typ ett "buffébord".
Helst ska de väl inte bli magsjuka av maten heller så jag tror inte att en kycklingsallad passar bra tex....

Det enda jag kommer på är gubbröra och sill. Sill är svårt att fixa och gubbröra är ingen mat...
Smörgåstårta kanske, är det svenskt?

PLEASE, ge mig förslag ! :)

Tack!

Kommentarer
Postat av: Thezan

Har bara provat hm:s toning förut o den va inge bra.. Det jag har nu är färg, så får se hur länge den sitter i. Har ngt minne av att jag provat den förut .. men men resultatet är bra nu .. Funkar de inte går jag över till min som jag brukar ha. :)

Tyvärr kommer jag inte på något typiskt svenskt..

2009-06-16 @ 22:46:15
URL: http://mordmedord.blogg.se/
Postat av: Therese

tack för din kommentar, jag ska göra mitt bästa! :)

tips på mat som brukar ätas i sverige (vet dock inte om det är svenskt haha) janssons frestelse kanske? smörgåstårta låter bra, lax/öring, gravad lax, renkött osv haha:p ägg med typ majonäs/ rom på lr ngt :D lycka till!

2009-06-17 @ 13:30:53
URL: http://tessonmesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0