Funderingar

Nu när det börjar närma sig slutet på mitt äventyr har jag funderat på vad det är jag saknar som mest hemma (förutom familj, vänner och Bias) och vad jag kommer sakna av Spanien.

Det här har jag kommit fram till:

Saknar från Sverige:
- Grovt bröd
- Röd mjölk
- Kranvattnet
- Fruktyoghurtar
- Påläggskorv
- Makrill i tomatsås
- Potatis
- Jasminris
- Grillad mat
- Svenskt godis
- Svenska snacks
- Husmanskost /hemmalagat
- Riktiga måltider med allt, inte bara kött och grönsaker eller tillbehör och bröd....
- Lätta-smör (smöret som enligt paketet ska vara "lätt att bre på" här nere måste ligga på mackan i klumpar i ca 2 min innan det går att bre ut det och när det väl är utbrett smälter det. Lite som Bregott ^^ )

- Båten
- Landstället
- Abbes
- Ordningen (inga diskberg, inte grus på golvet, inga matrester framme överallt....)
- Naturen
- Svensk TV
- KC (haha)
- Att kunna gå in i en matbutik och inte känna sig fundersam på om något går att äta för att allt ser så skumt ut.... (haha)
- Hemmafester
- Närheten till det / de man tycker om
- Mobilpriserna

Från Spanien kommer jag sakna:
- Drickan Limon & Nada
- Baguetterna (helt annan smak än hemma)
- Pool-dagarna
- Palmerna
- Paellan 
- Parc Guell
- Viss frukt
- Dygnsrytmen
- Underklädesbutiken Oysho (OBS, kolla fiffiga namnet, läs texten uppochner och bakifrån....)
- Firandet när Barca vinner matcher

Listan skulle säkert kunna bli sååååå mycket längre, men jag minns inte mer nu :)

Nu ska jag ut till poolen!

Tuddelu

Kommentarer
Postat av: AMANDA -

ååh, vill också vara aupair!

2009-06-28 @ 16:34:43
URL: http://aujmalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0