en trevlig svenne och så en förklaring

Frida var jättemysig!
Det var jättelätt att umgås med henne och vi hade mycket att prata om, riktigt skoj!
Henne kommer jag definitvt att träffa fler gånger :)

Sjukt varmt har det varit idag!
Puh!
Mer än 30 grader och så fort man var i solen ville man typ bada och dricka hundra liter vatten så vi höll oss mest i skuggan.
Runt 19-tiden blev det behagligt haha.

Vi gick runt, gick till Starbucks och hälsade på Nico och fick varsin gratis kaffedrink (iced)
Mums :)
Sen gick vi runt lite till och jag åt lite tapas och hon drack cola på en restaurang då hungern/törsten slog till.

Men jag ska inte klaga, har hört att det är höstväder hemma ^^
Tråkigt!



Nu ska ni få förklaringen till varför sköldpaddor heter Oskar, som jag lovade.
Åsa och Bendix vet redan :)

Hemma hos Tobias mamma Åsa och hennes karl Bendix finns en sköldpadda.
Det är Bendix son Mangans sköldpadda och den bor där och Mangan är inte så intresserad av den längre...
Det är inte Åsa heller.

Hon hatar sköldpaddan :D
Sköldpaddan heter Oskar :)
Han heter inte bara Oskar när Åsa prata om honom, nej, han heter Oskarjäveln.

Och när Åsa märkte att jag tycker jättemycket om Oskar så var hon inte sen med att fråga om jag ville adoptera honom.
Just för tillfället har jag ingen plats, så jag får bara vara barnvakt.
Oskar tycker om mig, han får alltid mat av mig när jag är där.
Och så brukar han jaga mitt finger.
Vi brukar leka och jag pratar med honom.

Han är jättesöt och Bias tycker att jag är knäpp som har en relation med en sköldpadda.
Men han är faktiskt jättemysig!

Nu vet ni varför sköldpaddor i allmänhet heter 'Oskar' i min och Bias värld :)
Och nån dag ska vi ha en Oskar, det har vi bestämt.
Får se om det blir den som bor hos Åsa eller inte! :)

Ps. Såhär kommenterade Åsa mina biler med Oskars på.....

Åsa om världens finaste bilder <3:
Jag tyckte att det var fina bilder, och himla fina sandaler! Oscars struntar jag i....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0