En svensk dag!

GLAD MIDSOMMAR!!

Idag känner jag mig verkligen vilsen här nere.
Midsommar, vad är det liksom?

Men lite har jag nog fått med mig hit ner, nämligen vädret idag.
Det är mulet med stora ondskefulla moln och ser ut som att det ska börja regna vilken sekund som helst...
Som Lilli skrev: "Vad är en midsommar utan regn?"
:)

Idag ska jag faktiskt ha en ganska "svensk" dag.
Ingen sill, dans och sånt tyvärr men nästan :)
Jag ska nämligen laga svenska, hemmagjorda köttbullar och mormors goda sockerkaka som familjen ska ta med sig på "Día de Familia" imorgon.
Barnen ska hjälpa mig att laga köttbullar, men jag tror att jag kommer förebereda "smeten" innan jag åker och hämtar de för annars blir det tajt om tid.

Sockerkakan ska jag börja laga snart.
Jag gick upp kvart i tio och fem i tio sa Yolanda att hon ville att jag skulle följa med henne till affären (för att köpa mina "svenska ingredienser") så att jag kunde ta en bil så hon kunde åka till jobbet direkt efter med sin bil.
Fair enough men liiiite mer tid skulle jag uppskattat haha.
Det var bara att slänga på sig mjukiskläder och dra.
Hann borsta håret iaf! ;)




Ikväll ska jag ut med Nico och svenska Frida :D
Har ingen aning om vart vi ska men det löser sig.
Har pratat lite med Milena och hon skulle till stranden på någon krog, blir väl att vi drar dit med henne :)

Innan vi går ut ska vi ut och äta middag, mysigt!
Får se när jag kan komma härifrån, men jag hoppas att det inte blir alltför sent.



Nu ska jag sätta på mig bakhandskarna och hoppas att mina spanska svenska ingredienser gör sockerkakan lika underbar som den brukar vara :)

Bara en gång till:
GLAD MIDSOMMAR! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0