Det mystiska äpplet

Första veckan jag kom hit köpte jag ett "sexpack" med äpplen.
Jag åt det första i hopp om att det skulle smaka himmelskt.
Icke.
Det smakade lite....konstgjort.

Jag åt 4 till, mer motvilligt varje gång.
Det sista och 6e äpplet lät jag ligga så att någon annan kunde "njuta" av det.
Men ingen åt upp det.

Det ligger fortfarande kvar i fruktkorgen här....
Lika blankt och rödgrönt som när jag köpte det.
Bara några små bruna prickar har dykt upp sporadiskt på äpplet.
Och jag är 100 % säker på att det är samma äpple, för familjen köper inte äpplen.

Hur sjukt är inte det då?
Det har legat här i rumstemperatur i 2 månader exakt.
Och är fortfarande alldeles blankt och normalfärgat.

Det är ju bara jätteäckligt.
Förstår ni hur mycket skit de sprutat på det där äpplet?
Jag är säker på att det möglar innifrån men eftersom att det fortfarande ser fint ut har ingen slängt det.
(förvisso slänger de inte saker förrän det står mögel med stora bokstäver på sakerna i kylen heller...)
Och jag vill inte låta min hemska upptäckt, som numera blivit ett litet expriment, gå i graven.
Jag vill se hur länge det stannar sådär blankt och fint.

Ja usch, äckligt är det i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Låt äpplet ligga kvar även efter den 18 juli. Så kan det bli äckliga larver på som dom får jaga... rätt åt dom...jag är på DET humöret idag...

2009-06-11 @ 22:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0