Vakna utan press

Hej!
Eller god morgon för min del.
Jag hade ställt alarmet på 09 som vanligt för att städerskan kommer då men när det ringde kände jag bara
"Nä, jag orkar inte! Jag har vaknat några gånger under morgonen när barnen stökat och nu har jag ingeting jag måste göra längre. SOV! "
Sagt och gjort. Stängde av alarmet och somnade om med gott samvete.
Städerskan byter ändå lakan osv. i alla andras sängar idag så hon skulle inte behövt komma in i mitt rum.
Så nu har jag just vaknat.
Så skönt och slippa känna pressen "vad måste jag göra nu" när jag vaknar.

Barnen har åkt, jag går och väntar ut tiden och då kan jag lika gärna unna mig att sova!

Idag ska jag gå ner till kommunhuset och säga att jag inte ska bo här längre.
Annars har jag inga som helst planer.
Allt är nedpackat, har ingenting kvar i hyllor eller lådor, korten är nedtagna utom förstoringen på mig och Bias som ska ner allra sist för att bli förstört.

Det känns underbart faktiskt.
Känner mig mycket bättre än igår, all min sömn gjorde susen.
Dock är jag fortfarande lite snuvig.

Vädret är rätt grått och molningt så jag har tajmat min förkylning rätt bra haha.
Jag kanske tar mig en sista tur ner till shoppingcentret bara för att idag.
Får se vad som faller på.
Just nu vill jag äta frukost i alla fall.

Tuddelu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0