tröttnos och matfunderingar

Jag somnade efter min fruktstund.
Väldigt skönt faktiskt.
Man blir helt seg i skallen av den här värmen och de senaste dagarna har jag tvingat mig själv att plugga så nu behövde jag verkligen vila.
Sov sådär ytligt men ändå djupt ni vet, man vaknar om någon pratar med en men ändå drömmer man och sover hårt.

Det är en stor lättnad att provet är över och ännu bättre att det gick bra :)
Jag säger det igen, jag är nöjd!



Just nu är jag hungrig.
Har suttit och pratat om mat jag vill äta när jag kommer med Bias....
Inte smart haha.
Det vattnas i munnen så fort jag tänker på mat.
Det är inte lätt att hitta något normalt här hemma tyvärr och det har gjort mig lite knäpp.
Jag försöker hela tiden att laga en normal lunch men det slutar ofta med pasta med riven ost på eller bara en liten sallad.
Inte speciellt näringsriktigt.

Ni ska få se vad jag menar med att det är svårt, jag är inte lat!
Jag önskar jag kunde laga gott :(

I den här kylen finns just nu (ja, jag kan det utantill för jag har letat noga när jag försökte laga lunch)
ca 8 skitstora
(som små honugsmeloner) tomater, 30 små tomater (fråga mig inte hur de ska kunna äta upp alla innan de ruttnar..), 4 gurkor, 6 olika konstiga ostar (ost är inte min grej), youghurt, massor med öppnade olivburkar (vet inte varför de inte tar slut på de gamla innan de öppnar nästa), efterrätter (såsom chokladpudding och vaniljkräm), chokladtäckta donuts som barnen äter till frukost, öl, massor med halvätna chokladkakor som legat här sen jag kom, massor med jättehård och torr korv i olika starka smaker (man får ta till våld om man ska skära i de), konstiga såser (som inte är speciellt nyinköpta), frukt (jippi), ett paket färdiga hamburgare, ett paket med pyttesmå fiskar (ser ut som minilöjor, de är ca 2-3 cm stora och har ögon och allt kvar. Vill inte veta vad de ska göra med de), ett paket köttfärs (jag kan inte gärna öppna det för att laga lunch till mig), 2 paket bacon (som jag tänker göra baconmacka av till mig och barnen om de nu vill äta det imorgon), lök, färdigskuren sallad, gröna paprikor, coca cola zero och vatten.
Det var allt.

I skafferiet finns hamburgerbröd, massor med olika snacks såsom chips, jordnötter med honung, popcorn, kakor, solrosfrön, nötmix och baconchips.
Sen finns det en massa konserver; tonfisk (uäääh), gul inlagd sparris, oliver i alla färger och former, färdiglagat (stenhårt) ris att värma med currysmak, inlagd palmstam från minipalmer, krossade tomater.
Sen har vi såklart lite vitt bröd, mitt bröd (grovt :D), muffins och lite mer korv (lufttorkad).

Förstår ni nu att det faktiskt är ganska svårt att hitta något även om man har bra fantasi och faktiskt kan laga mat?
Jag saknar svensk mat :(
Kan ju inte gärna be familjen ändra på alla sina matvanor och köpa allt jag vill ha.
Och jag är ju här för att prova ny mat.

Men allt är så.... skumt.
Det är det som är mitt problem.

Jag går runt och är sugen ofta.
Men jag är inte sugen på godis eller snacks, det har jag provat och jag känner bara "nej" när jag äter det.
Det är mat.
Jag behöver mat, riktig mat.

Nu kanske ni förstår varför jag ätit upp så mycket pengar här nere?
För att överleva om man ska se det krasst.
Och för att jag inte alls bodde 10 min från stan....

Vill man träffa folk får man offra att betala en middag annars hinner man inte till stan med sista tåget.

Suck.
Nu vart det lite negatvit igen.
Men det är sant....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0