En utekväll att minnas!

Hej hallå!
Jag har just duschat och ätit frukost, alltså vaknade jag rätt nyligen...
Klev upp runt 14 men jag kom inte i säng förrän 07 imorse så dår får man sova så länge ;)

Jag gick alltså ut med Frida och Anna tillslut.
Och jävlar vad roligt vi hade!!
Ganska ironiskt, min första kväll här nere var grym och min sista kväll likaså ^^

Nu ska ni få höra, det var inte en vanlig kväll.
Jag har nog inte upplevt så mycket roligt, sjukt och skumt på en enda kväll någonsin förut :P
Jag tar det från början!

Jag åkte hem till Anna och hennes rum där även Frida var.
Vi åt lite och sen började de fixa sig och dricka öl.
Vi hade jättetrevligt och pratade om framtid, plugg mm.

Vi började fundera på vart vi skulle gå och då hade Annas nya rumskompis tipsat henne om att vi var tvugna att se en bar som hette "Big Bang Bar".
Sagt och gjort, vi gav oss ut och letade.
Det tog ett bra tag innan vi kom dit och på vägen gick vi bland en massa äckliga och småläskiga personer som vilje sälja allt från öl till droger.
Vi frågade efter vägen typ 4 ggr och fick olika svar varje gång ända tills en redig kvinna som kunde sin sak visade oss rätt.
När vi väl kom dit möttes vi av ett smalt rum med en storbilds-tv där de spelade en svartvit gammal film och på väggarna satt en massa cabarétmasker.
Jaha? tänkte vi.
Vi undrade vad det balla med den här baren var.

Annas rumskompis hade sagt att det var en rockbar men det var det ju då verkligen inte om man lyssnade på musiken som liknade jazz.
Men när man sen började se sig omkring, titta på folk och sådär så såg man mer och mer tecken på Rockabilly-klädsel.
Ni vet, prickiga kläder, höga röda klackar, skinnvästar, kort lugg och fina uppsättningar på flickorna eller lång lugg på karlarna som var snurrad osv.
Tillslut började flera par bugga till en riktig rockabilly-låt och då såg man verkligen att det var en sån bar vi hittat.
ROCK-a-billy med andra ord.

Efter bara typ 5 minuter stannade en kille oss och han började snacka svenska.
Nämen, tänkte vi, hur stor är den chansen på ett sånt litet och okänt ställe?
Så vi började snacka och jag hörde direkt hur han han pratade klingande göteborska.
Bra skit tänkte jag, göteborgare är trevliga!

Senare hittade vi även hans kompisar vid ett bord och nu var vi totalt 7 svenskar.
Det var jag, Anna, Frida, Viktor, Oskar, Johan och Johan.
(lägg märke till typiska svennenamnen haha!)
Och alla var supertrevliga.
En till var från Götet, två från hufvudstaden och en från Liiiköööpiiiing.

Så vi slog oss ner vid deras bord och tillbringade ca. 2 timmar med de.
Sen kom vi på att vi skulle vidare till samma ställe, så vi slog följe.
Vi hade hur trevligt som helst, alla var verkligen supertrevliga, lättsamma och roliga.
Konstigt det där, i Sverige om man skulle träffa ett gäng killar sådär så blir det en helt annan stämning.
Anyhow.

Vi gick vidare, det var en bit att gå, men vi stannade och köpte lite färddricka i en butik och tjatade på om allt mellan himmel och jord.
Och det var inte så att man bara pratade med en, nej, alla pratade med alla.
Efter typ 10 min med en så vart det ett naturligt byte till nästa person och nästa konversation.
Skithärligt :)

När vi väl kom fram till baren vi skulle till, som för övrigt var en av de ballaste barerna jag varit på (ska berätta om den sen) så satt ett till gäng med svenskar killar utanför den och väntade.
Då visade det sig att de hade bestämt träff och nu fick vi ännu mer folk att snacka med.



Den här baren då, Chipito hette den om jag inte minns helt fel, var helt galen.
Pissliten, man fick max vara 40 pers inne i lokalen.
Men oj så klockrent koncept de hade!

När man kom in möttes man av ett smalt rum, baren på vänster sida och på den högra väggen satt 3 tavlor med en massa olika namn och ord.
Dessa namn och ord var inte mindre än namn på SHOTS!
Jag lovar att det fanns över 100 olika och varje shot hade en egen UPPLEVELSE.
Just det, inte bara en egen smak, utan till varje shots så hände något.
Varje shot kostade dessutom bara 2 euro!

Vi beställde, och det första som händer Oskar var att han fick dricka öl ur en löspenis.
Först skulle han slicka av grädde från den och sen skulle han suga på den.
Den var enorm och alla tjöt av skratt.
Som tur var är han ju göteborgare och bjöd på sig själv och utförde det med inlevelse.
Hade jag fått den hade jag nog bangat...

Anyhow, när den här löspenisen nådde sitt "klimax", om man säger så, så for det öl över hela stället.
Och jag fick öl RAKT I ÖGAT.
Jag hann inte reagera.
Det sved något förbannat men när jag fattade var det kom ifrån vart det lite roligt.

Sen beställdes fler shotar och som sagt, alla hade något eget.
De eldade på sprit som de hällt runt glasen, de hade godis som de smälte och stoppade ner i shoten, de hade alkohol som de tände eld på och sen fångade upp alkoholångorna ifrån som man sedan fick andas in mm.
Jag tog dock bara en shot, en som de hade eldat på runtom så glaset och innehållet var lite ljummet.
Den var svingod för att vara en shot faktiskt.
Ren sprit är inte min grej annars...

Dock hade vi kommit dit lite sent, baren skulle stänga efter 20 min.
När den hade stängt var mitt sällskap lite mer dragna än innan om jag säger så.
De körde shotrace där inne och den där inandningen slog till fort...



Vi funderade på vart vi skulle gå nu, vi bestod nu förresten av Johan, Johan, Oskar, Noa och en till som jag glömt namnet på.
De andra svenskarna tappade vi på vägen haha.
Vi bestämde oss i alla fall för att gå till Bar Pipa, baren jag berättat om förut där man går upp i en lägenhet.
Så dit gick vi, även om det gick väldigt segt med alla fylltrattar.
Jobbigt att hålla ihop ett gäng med fyllon, jag kände mig som en vallhund haha ^^

När vi väl kom fram försvann Frida och Anna på toa och jag stod med alla pojkar.
Vi beställde i baren, jag tog en cola och de andra tog öl.
Sen stod vi där och snackade om allt och ingenting i typ 2 timmar till.
När vi tröttnat på den rökiga luften gick vi ut och skulle hitta ytterligare en bar, klockan var nu ca 04.

På vägen dit hände två skumma saker.
Vi gick på La Rambla.
Helt plötsligt, på en av trottoarerna, hoppade 4 tjejer (tjocka, äckliga, säkert drogpåverkade och typ 40 år) på alla killar som gick förbi.
De slet tag i armarna och en började slå på fickorna och grabba tag mellan benen på killarna.
Ingen av killarna fattade ju vad som hände förrän efteråt.
De försökte råna killarna på plånboken.
Jag förstod detta faktum när jag var mitt inne bland tjejerna som slet i en främmade man framför mig.


Jag, som alltid håller i min handväska och har den tvärs över ryggen, snabbade på.
Det var ju asläskiga och stora.
Men de rörde aldrig en tjej.
Så jävla skumt.
De gick på två av killarna vi var med och två andra främmande.
Som tur var lyckades de inte ta någons plånbok.

Skitmysko och jävligt obehagligt.
När vi sedan kom till en tvärgata så hittade de ett kebabställe där alla ville handla utom jag (så går det när man inte gillar kebab haha)
Då helt plötsligt kommer en kille springandes efter mig och Frida.
Han ger Frida en mobil och säger på spanska "Du tappade den här bakom hörnet där borta"
Frida, som var väldigt påverkad, hade hållt på och fipplat med sin mobil och var inte jättenoga med vart hon stoppade den sen...
Hon fick en mindre chock och började leta i sin väska för att se om något mer var borta.
Sedan tackade honom så mycket och han skuttade glatt iväg.
Det finns hopp för människan även i Barcelona verkar det som!

Så klockrent av honom att springa efter oss, det var säkert 200 m.
Och tur för Frida att hon är blond så hon känns igen lätt:)

Efter dessa skumma händelser vart vi lite avtaggade.
Vi kom aldrig till den sista baren utan vi hamnade på ett torg där det fanns stolar utsällda.
Där satte vi oss och pratade i typ 1½ timme.
Jag inväntade att tågen skulle börja gå och killarna, som skulle till Ibiza idag, skulle till flygplatsen och sket i att sova eftersom de skulle ta en taxi halv 7. ^^

När vi satt där på torget började efter en stund en tjej i kansek 25 årsåldern med rastahår och allmänt sorglig profil skrika för sig själv.
Hon var jävligt förbannad, jag undrar på vad för hon snackade någon blandning av ryska, polska, italienska och spanska.
Vi kom fram till att det måste vara portugisiska.

Och jävlar vad hon skrek!
En timme höll hon på och vi fattade ingenting.
Dock var hon lite underhållande för hon gjorde en massa rörelser och sånt, hon kanske bråkade med någon i sin värld...

Efter ett tag hände nästan sjuka grej.
En kärring som bodde i huset ovanför detta torg där vi satt öppnade helt sonika sitt sovrumsfönster och slängde ut en 10 litershink med vatten på hon som satt och skrek för sig själv! :D :D
Så jävla klockrent och så oväntad reaktion!!
Hon som satt och skrek vart asknäckt och knatade vidare medan vi tjöt av skratt.



Efter någon timme på torget drog Frida och Anna hem.
Jag fick veta att Johan skulle hem till London där han jobbar, och inte till Ibiza som alla andra, så han skulle ta samma tunnelbana som jag för att sedan byta till flygbuss från samm station som jag tog tåget ifrån.
Så jag och alla svenska killar gick till deras hotell där vi även hittade göteborgarna som vi tappat bort på vägen från Bar Pipa.
Hade detta varit i Sverige hade jag aldrig följt med typ 5 killar till deras hotell men nu är det inte Sverige och dessutom så var killarna mer än genomhärliga :)
Vi hämtade Johans väska och sedan knatade vi ner till tunnelbanan.
Väl framme skiljdes vi och bytte namn så vi kunde höras på Facebook.
Jag har även Noas namn, för honom och Victor kan jag säkert träffa igen eftersom de bor i Sthlm :)

Sen gick jag ner till mitt tåg och han till sin buss och när jag kom hem stupade jag rakt i säng!
Nöjd över att äntligen ha haft en rolig kväll igen!
(dessvärre hade jag inte kameran med mig så jag har inga roliga bilder men det har Anna så jag får sno de sen)

Tjingeling!

ps. De svenska killarna var mellan 25-28 år, det har jag glömt att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0