En konstig kväll

God morgon.
Min kväll igår var skum.
Somnade till runt 20, helt slut efter 2 timmars intensiv lek i poolen där det var jag mot 2 olika lag.
Jag simmade runt och jagade 4 barn och 2 bollar.
^^
Innan det hade jag gjort styrketräning på min filt på gräsmattan så igår vart en riktigt aktiv dag.
Totalt 4 timmars simning, den ni.


När jag vaknade, typ vid 21.10 kände jag mig helt dizzy, hade huvudvärk och var illamående.
Tror det berodde på att jag fick i mig mängder av klorvatten (här nere är det helt sjukt mycket klor i poolerna) efter en och annan kallsup, skvätt i ansiktet och dykningar.
Sen gick jag ut och kollade vad det blev för mat och då ville jag helt ärligt bara spy.
Illamåendet vart inte bättre då om man säger så.

Det vart sånt där RÅTT griskött igen, jag kände hur illa det luktade och så såg jag hur de hällt på olja.
De frågade mig om jag ville ha ost på, de lägger på riven parmesan och olja sen är "maten" klar.
Jag sa att jag kände mig illamående och sen frågade jag om köttet var tillagat på något sätt, de svarade nej.
Jag tackade snällt nej till maten och sa att jag får se vad jag vill äta.
De började äta.

Jag gick in i mitt rum och bröt ihop lite halvt.
Pinsamt att man blir ledsen av en sån sak men det har liksom kommit till en gräns.
Ni anar inte hur mycket jag saknar svensk mat!

Jag gjorde pasta efter en stund när jag samlat mig.
Var inte speciellt hungrig men efter jag ätit pastan, duckit två stora glas mjölk och ätit en KNÄCKEBRÖDsmacka  kändes illamåendet bättre.

Sen gick jag in på mitt rum, fortfarande med huvudvärk.
Bias och jag msn:ade lite och han berättade att han hade tappat vår tumring.
Då vart jag ledsen igen.
Den har vi haft i 2 år...

Han hade meckat och lagt den på vindrutetorkaren på bilen, där han sen glömde den (såklart) och som han skrev
" När jag kom upp i 70 hörde jag hur något rasslade till, jag tvärnitade och sprang runt och letade på vägen och diket men den hade nog studsat långt. Jag vart jätteledsen".
Det var lite sorgligt men sånt händer.

Sen gjorde han mig glad igen såklart, han är bra på det min man. 
Så den skumma kvällen slutade med att jag asgarvade och somnade gott :)


Nu kollar barnen på tv och snart ska vi äta frukost.

Tuddelu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0