Sliiiiten idag

Halloj vänner.
Jag har just ätit "frukost".
Vaknade halv 5 (helt sjukt!).
Bestämde att jag skulle få sova tills jag vaknade av mig själv så att jag skulle vara helt utvilad.

Kom hem runt 6 imorse också, sjukt sliten.
Vi gjorde egentligen inget spceillt.
 Först åkte jag och Roxanne tunnelbana i 2 timmar (haha) för vi åkte åt fel håll och gick av på fel station 3 ggr för att Herve gav oss fel vägbeskrivning.
När vi väl kom fram väntade vi på Herve och hans kompis.
När de kom gick vi på en gratiskonsert men den var tråkig så vi åkte till Opium och försökte komma in där men gästlistan gällde inte på lördagar och kön var sjukt lång.
På ett annat ställe jämte Opium kostade inträdet 15 Euro och det var för dyrt.

Då åkte vi till andra sidan av Barca och stod i kö på ett ställe där Herve vart många gånger förut.
Men just igår hade de värsta klädkoden så killar utan skjorta och fin-skor (inte finskor som i finska kvinnor ^^) kom inte in.
Jag och Roxanne kom in men jag hade ingen lust att vara där med bara halva sällskapet.
Tappade sugen när det var sån snobbig atmosfär dessutom...

Klockan var halv 4 när vi gick därifrån och tog tunnelbanan till något annat ställe.
Vi kom fram till ett vanlig höghus men 2 trappor upp fanns något som kallade bar-piso.
Bar i en lägenhet alltså.
Skithäftigt koncept, det var en stor 4-rummare som var omgjord till bar med biljardbord, projektor, musik, en bar och en massa bord och stolar.
Det enda som sög var att exakt alla rökte därinne och mina ögon började klia efter 2 minuter.
Fyfan.
Kläderna luktade inte gott efteråt kan jag lova.

Vi var där i lite drygt en timme och sen gick vi till tunnelbanan och åkte hem.
Jag kunde ta tåget hem idag med, det hade börjat gå så jag slapp nattbussen.
Det är farligt det där, jag väntar hellre tills det blir så sent (tidigt?) att tågen börjar gå för det går 3 ggr fortare att komma hem då....
Men det straffar sig med att jag blir dessto tröttare haha!
Men det är det värt, vi hade trevligt igår också trots tröttheten och att vi inte kom in någonstans där vi ville.

Idag ska jag bara ta det lugnt, har blivit snuvig precis som resten av familjen här nere.
Och det blev nog inte bättre av att jag vart ute i 3 dagar irad...
Men men, såna smällar får man ta när man har roligt!
Har fått något spanskt pulver som man löser upp i vatten, funkar typ som det svenska Enchinagard så jag hoppas att det hjälper.
Känns bättre redan så :)

Ikväll ska jag sova i normal tid för imorgon är det skola igen :D
Efter skolan ska jag till stranden imorgon, om det nu vill vara soligt, för det är halvmulet här hela tiden nu.
Tråkigt!

Kanske lägger upp bilder från igår lite senare!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Maria

Party queen!

Jag tror att jag partade loss på opium när jag var i barca! Rock on följer din blogg!

2009-04-29 @ 00:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0