Sitter ute i solen och myser!

Hej vänner!
Jag sitter ute i solen och myser.
Har just ätit "frukost".
Vaknade halv ett och var fortfarande trött.
Kom hem kvart över 4 imorse för bussen från Barcelona tog 1 timme och 15 min.
Segt och jag var svintrött.
Ringde och väckte min karl som skulle börja jobba klockan 5.
Det var lite komiskt att jag gick och la mig när han gick upp för dagen.
Hihi.

Tillbaka till igår kväll!
Jag hade jävligt roligt!
Först var det meningen att jag skulle åka tunnelbana för att möta Enzo men stationen han hade sagt fanns typ inte, inte ens vakterna vid spärrarna visste.
Haha.
Enzo måste ha haft ett eget namn på den eller något. ^^

Jag ringde honom och han sa att han kommer och hämtar mig på sin scooter istället.
(en typ av motorcykel, inte moppe)
Det var väldigt smidigt!
Så jag gick till skolan och där väntade jag på honom.

Sen åkte vi hem till honom och där lagade han middag.
(jag hade uppfattat det som att vi skulle gå ut och köka men han började steka kött och koka ris haha)
Så jag fick äta hemma hos honom.
Han hyr ett rum i en stor lägenhet.
Träffade en tjej från Tyskland som också bodde där och en från Colombia.
Det verkar skitsmidigt att bo sådär när man är ung och reser.
De hade liksom varsitt rum, gemensamt kök, toa och allrum.
Mysigt.

Efter maten åkte vi till Herve (så hette han!), den franska killen.
Han bodde inte så långt ifrån Enzo men vi tog scootern ändå.
När vi mött upp honom gick vi runt lite i Barcelona och sen kom vi till en bar men där var det smockat med folk så vi vände i dörren.
Vi gick vidare till en annan bar och där hittade vi en soffa som vi la beslag på.
Sen beställde vi lite dricka, jag drack en jäger/redbull och de drack 2 öl var.

Vi satt där i typ 2½ timme och bara snackade och garvade.
Vi hade asroligt!
Flummade till det rätt mycket och de sa att de just hade kommit på att jag var väldigt rolig att umgås med haha.

Det var positivt tycker jag :)
Vi garvade skitmycket och det kändes lätt att umgås med de.

De hade verkligen inget problem med det här att umgås som tjej och kille utan några andra "baktankar" från något håll så det var skönt.
Dessutom är jag tvungen att prata spanska med Herve, eller mestadels i alla fall, för han kan bättre spanska än engelska.
Vi pratade om bilar (hihi), skola, utbildning, Barca, upplevelser, förhållanden, humor...
Allt verkligen!

När vi hade tröttnat på att sitta på baren gick vi hem till Herve och satt där och snackade i 1½ timme.
Sen vart klockan mycket och jag insåg att jag skulle komma hem på tok för sent, men jag hade roligt så det var värt det :)

Enzo skjutsade mig till Plaza Catalunya och därifrån tog jag bussen hem.
Den tog som sagt väldigt lång tid och det kändes lite scary för jag var ensam hela vägen.
Men det gick ju bra och hem kom jag!

Ikväll tror jag att jag ska gå ut med Roxanne och hennes tyska vänner.
Enzo och Herve skulle på någon konsert med han som upptäckte Bob Marley men jag har inte köpt någon biljett och det är dyrt att köpa i dörren.
Får se vad som händer, ska prata med båda parterna men det lutar mest åt att följa med Roxanne.



Barnen slutar 16 idag och sen har Andrea hockeymatch och Ale ska till grannen så jag kommer bli "ledig" rätt tidig idag.
Skönt för då kanske jag kan äta med Roxanne någonstans :)

Nu ska jag sola vidare!
Tingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0