Schitzofrent väder

Jag gick ju som sagt ut idag och hade smort in hela mig.
Himlen var blå och solen sken så jag tog på mig shorts och linne men stoppade ner en till tröja i väskan ifall det skulle blåsa när jag kom ut.

Jag gick ut, gick ner till Kommunalhuset och hämtade kartor.
En över Castelldefels, en busskarta över Barcelona, en karta över bra restauranger och en annan karta över Barcelona.
Efter det gick jag och gjorde mitt hemliga uppdrag och sen gick jag till tågstationen och kollade hur man kom dit.

Sen gick jag till The Phone House och fyllde på min spanska telefon med 20 euro.

När jag vände och skulle gå tillbaka sken solen men det kom värsta krokodiltårarna till regndroppar.
Stora och blöta!
Då bestämde jag mig för att äta lunch ute och gick in på en resaturang, eller ja typ som Subway (alla andra restauranger stängde för siesta) och betällde en hamburgarmeny med bacon på.
Den var halvgod men mätt blev jag i alla fall.

Sen slutade det regna och då gick jag ut igen och skulle gå hemåt.
Då började det regna igen, fast solen sken!
Så jag gick väldigt fort för det vart rätt kyligt med allt regn på benen.
Tur att jag hade en extra tröja i alla fall.

Så nu är jag hemma igen och precis nu började det regna mer och solen försvann.
Snacka om tajming!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0