Regnig dag.

Hej!
Idag regnar det här, igen.
Väldigt tråkigt.
Det blir så segt nu när jag inte har några vänner...
Vad ska jag hitta på när jag inte kan vara ute med barnen eller ute och cykla liksom?
De spelar tv-spel eller dator-spel och jag kollar på eller sitter i mitt rum.

Tror jag måste hitta en bok att läsa.

Jag har just kommit hem från grannen, vi var där och åt lunch.
Det känns jättemuppigt att bara sitta där för ingen pratar med mig och jag förstår nada när alla pratar i mun på varandra och när de växlar mellan Catalan och spanska och barnen spelade datorspel.
Så efter maten och efterrätten gick jag hem hit igen.
Yolanda sa att jag kunde göra det om jag ville, hon förstår väl att det inte är så roligt för mig.

Jag funderar på att trotsa vädret och ta en prommenad i området.
Kanske gå ner till den pyttelilla butiken som finns här eller till och med till shoppingcentret.
Det vore najs.
Jag behöver köpa balsam (de har 2 in 1 shampoo och det funkar verkligen inte!), en tjocktröja som inte är svart.
Jag insåg att jag har 4 svarta tjocktröjor med mig ^^
Skulle även vara gott med lite påskgodis nu när jag inte får något påskägg.
Sen behöver jag köpa strandhanddukar och hårmousse.

Alltså har jag lite att shoppa.
Så nu när jag har suttit här och övertygat mig själv tror jag banne mig att jag tar mig tiden att gå ner till shoppingcentret och trotsa vädret.

Det tar kanske 30 minuter att gå men det är det värt.
Nu förstår jag vad alla menar med EGENTID om jag säger så....

Jag har ju min stabila regnjacka och jag är ju svensk så jag klarar mig nog även om det regnar lite :)

Vi hörs senare!

Glad påsk så länge!

//Hanna

Kommentarer
Postat av: Lilli

här i sverige har det varit stålande sol hela dagen :D varmt också! var ute och glassa i bara shortan!

2009-04-10 @ 18:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0