Pluggandet avklarat!

Nu har jag gjort läxan.
Det var 3 olika uppgifter, en rätt dryg där man skulle böja en massa verb.

Men det gick lätt för jag hittade en sak som kommer bli min bästa vän.
Längst bak i boken fanns alla de vanligaste verben ordnade i bokstavsordning med ALLA böjningar man behöver :D
Det betyder att är jag osäker på hur verben böjs i en viss form slår jag bara upp den sidan.
I'm in love<3 :)
Haha :)

En sak som jag vart lite, vad ska man säga....Förvånad? Chockad?
Jag vart medveten om kanske?
I alla fall, idag på lektionen satt jag jämte en från Japan.
Och vi hade en uppgift där man skulle skriva ner 3 önskingar ( i en viss form blabla.)
Jag skrev att jag ville ha fred på jorden, hjälpa barnen i Afrika och resa jorden runt.

Sen tittade jag på vad min bordsgranne hade skrivit (vi jobbade i par och skulle jämföra)...
Hon hade skrivit att hon önskade sig att alla i världen fick andas frisk luft.

Jag vart så imponerad.
Det gick upp för mig att det inte är en självklarhet för de.
Det är så sjukt!
Det måste ju vara värsta himmelriket för de att vara här i "rena Europa".
Jag vart minst sagt fundersam och fick mig en rejäl tankeställare.



Nu ska jag sitta och bläddra igenom boken och repetera lite verb :)
Extraplugg skadar inte, snarare tvärtom :)
Det är så sjukt kul att vara igång igen!!!!

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0