Ny grupp!

Hej hej!
Nu har jag kommit hem från skolan.
Är genomsvettig, det är sjukt varmt idag!
Desstuom var vårat klassrum mördande varmt och det går inte att öpnna fönstret :O
Lycka till i sommar... ^^

Men nu har jag i alla fall bytt grupp och fått precis så som jag ville ha det från början med 8 timmar/vecka och 3 månaderskurs:)
Mycket bättre!
Dessutom kommer jag att gå två kurser, först nivå 2 (min förra grupp var nivå 4) sen nivå 3.
Så nu blir det lite repetition och sen lite svårare.
Helt perfa!

Dessutom var klassen mer social så jag har redan fått mig några kontakter :)
Mycket lovande!
En kvinna hade bott i Sverige (kom ursprungligen från Iran) men nu hade hon flyttat hit för hennes man hade en resataurang här och hon kunde svenska :D
Så jag har pratat lite svenska idag också :)
Satte mig jämte henne av en ren slump och vart jätteförvånad när jag såg att hennes lexikon var svenskt ^^
Kul!

Sen var det en italiensk kille som tog kontakt med mig också, han verkar skittrevlig.
Och så en tysk tjej i min ålder som också jobbade som au pair :D

Tyvärr åker hon hem om en månad men vi kanske hinner hitta på någonting ändå:)

Längtar redan till imorgon, jag vill plugga mer!
Det här var verkligen min nivå och det jag vill plugga.
Nu är jag skittaggad! :D

Nu ska jag duscha och sen måste jag åka och hämta Andrea och hennes 2 kompisar.
De ska plugga och Ale ska sova hos en kompis.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0