lathet eller dumhet?

Vi ska äta pizza till middag.
Till lunch åt vi också hämt-mat, fast paella (det var iof gott)
Jag undrar om de bara är lata eller om de verkligen inte kan laga mat själva?

När Yolanda sa att de lagar väldigt enkel mat trodde jag att hon skojade lite halvt.
Spanjorer brukar vara grymma på matlagning....
Jag börjar inse att hon var rätt seriös.
Halvfabrikat eller hämt-mat is the shit i den här familjen.

Nåja, det är ju i alla fall inte Donken varje dag.
*lucky me*
Men jag skulle gärna äta lite mer..... spanskt......och lite mer..... näringsrikt....

Ikväll ska jag inte göra något speciellt (förvånande va?).
Barnen är hemma, de spelar tv-spel igen tror jag.
De har bara flyttat sig från grannens soffa till sin egen.
Helt stört, datorspel eller tv-spel är det enda de gör.

Eller fotboll när det inte regnar.

Jag har spelat lite kort med de, men det spårar alltid ur så jag gick och tog hand om tvätten jag satt på istället.
Skönt och göra lite vuxensysslor...
Har tvättat och vikt 2 maskiner  idag :)
Nu har jag nästan alla mina kläder rena igen, började bli lite tomt i lådorna här.
Imorgon ska jag tvätta min ljusa tvätt :)

Jag skulle ha kört bil både igår och idag, men det tycks Yolanda ha glömt bort för de satt hos grannen till halv tio igår och idag har de fortfarnade inte visat sig här än heller...
Ska köra till barnens skola så jag får lära mig det.
Men det blir väl på måndag eller kanske imorgon.
Nån gång måste jag ju köra, annars är det omöjligt för mig att hitta på tisdag.

Shit, nu när jag tänker efter kan det inte vara speciellt intressant att läsa såna här inlägg.
Vem fan bryr sig om min tvätt till exempel?
Men håll ut, jag lovar att jag kommer att ha mer att berätta när jag börjat skolan!!

Kan berätta att jag är lite avis på min karl, han har nämligen varit på Elmiamässan och kollat på brumbrumbilar.
*jätteavis faktiskt*
Ikväll ska han, Rickard, Camilla, Camillas bror och kanske hans tjej ut på Bryggan.
Och Johanna och Andrea ska ut på KC....

*ännu mer avis*

Jag vill också ha socialt umgänge i min egen ålder!!!
Dansa rumpan av mig vill jag göra!
Jag ska fan se till och hitta mig några sköna människor redan första veckan så att vi kan skaka loss redan första helgen skolan börjat.

Jag har fortfarande inte sett Barcelona "the big town".
Jag har bara sett en, eller ja 2, förorter.
I want to go to the big city now!!
Trött på "slummet" ;)

Det kryper i mig!
Jag vill upptäcka, se, utvecklas, förvånas, chockas, beundra och njuta!
That's why I'm here ey!

Nä, nu ska jag ta och äta lite av mitt egenhändigt gjorda "påskägg".
En plastpåse med lösgodis...
(äntligen hittade jag lite gott godis)

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0