Jag fyller 20 år snart!

God morgon kära ni.
Jag är (morgontrött som jag är) självklart dödstrött.
Städerskan är här men jag funderar fortfarande på varför jag måste gå upp då det enda hon gör i mitt rum är att dammsuga här en gång i veckan.
Men men, det är väl lika bra att komma in i rytmen.
Skolan börjar ju på måndag!

Om jag nu kan få mitt schema någon gång dvs. :O
Börjar bli stressad.
Ge mig?



Idag ska jag promenera och försöka hitta till tågstationen.

Igår kollade vi lite biljettpriser och sånt där och det lutar åt att jag köper ett 3 månaderskort som har obegränsat med resor.
Men jag kanske börjar med att köpa ett klippkort, för att få in resvanan och se hur allt funkar i skolan.

Ska även ut på hemligt uppdrag, som jag skickat mig själv på.
Mihihi.



Jag kom på att jag fyller 20 år om 5 dagar :O

Eller ja, min pappas gamla dator påminde mig :D
Det låg en påminnelse här i datorn när jag öppnade min mail.
Men det känns verkligen inte som att jag fyller, eftersom jag är van vid att fylla år när Tussilagon just letat sig fram eller så kanske det till och med snöar.
Här är det ju full sommar liksom.
Och dessutom undrar jag vem som kommer fira mig.

Kommer inte bli en stor födelsedag men jag valde själv att mamma och pappa inte skulle komma ner redan nu eftersom jag vill kunna visa de lite sevärdigheter i Barcelona och det kan jag omöjligt göra nu.
Och jag har fått min födelsedagspresent av mamsen och papsen, det fick jag innan jag åkte :)
Så nej, det kommer nog bli en ganska lugn dag.
En vanlig tisdag med lite fler sms till svenska telefonen ;)

Men i sommar smäller det!
Då ska jag och Mange ha 40årsfest hemma hos honom.
Poolparty, ja visst! :D
Han fyller år ca 2 veckor innan jag kommer hem och när jag kommit hem ska vi parta :)
Kommer bli skitkul!



Jag är lite ledsen, inte en enda fråga har jag fått till frågestunden.
ÄR NI INTE NYFIKNA ELLER? :/

Nu ska jag slöa lite.
Sen blir det frulle och sen ska jag gå ut.
Jag lovar att smörja in hela mig med sollotion idag ^^
Det är trots allt soligt och varmt :)

Tjing



Kommentarer
Postat av: Eleonora

Jag har lite frågor!

Hur hitta du din familj? Var det genom ex. STS eller något annat ställe? Eller hade du gjort en ansökan om att du ville vara au pair i spanien?

Hur länge ska du jobba hos familjen du är hos nu?

Tror du att du kommer lära dig mycket spanska genom detta?

Tänker du fortsätta att jobba som au pair som det ser ut nu?

Trivs du i din familj du jobbar hos nu?

Är det här första gången du är en au pair?

*Har du några tips om hur man ska tänka när man väöjer familj och saker man ska tänka på innan blir en au pair?



Kram

2009-04-17 @ 15:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0