hosta, 1 kg jordgubbar och mulet

Som ni ser på rubriken har jag mycket att berätta.
Jag har börjat få rethosta, inte jättefarlig men irriterande som namnet säger...

Idag efter skolan gick jag till fruktmarknaden igen och köpte mig ett kg jordgubbar till, den här gången för 16 kr :)
FRUKTansvärt billgt *hihi nu var jag rolig*

Gick dit ensam, de andra hade saker att fixa och jag hade inte tid att åka till stranden eftersom jag var tvungen att vara hemma klockan 16 för att barnen har lov.

När jag gick längs den största "turistgatan" som finns i Barca hittade jag två superhäftiga och superfina saker!
En till Bias och en till Bendix!
Kunde inte hittat en mer passande present till Bendix tror jag mohaha!
(självklart kan jag inte lägga upp några bilder eftersom det är presenter...)

När jag kom hem var bara Eugenio hemma, barnen var hos grannen.
De hade redan ätit så jag lagade jag pasta och åt det med skinkbitar (påläggskinka eftersom kylskåpet just nu ekar tomt här) och ketchup.
Ingen gormémat men bättre än middagen igår i alla fall.
(stora bönor i deras sås. Typ som vi har vita böner i tomatsås. Inget mer. Eller jo, lite baguette.)
Efter lunchen satte jag på en tvättmaskin och vek 2 maskiner.

Sen fick jag ett ryck.
Jag vek om alla mina kläder i mina lådor för det var så stökigt och så "möblerade" jag om i lådorna för att få plats bättre.
Plockade även ur två t-shirts som mamma och pappa får ta med hem när de kommer.
(måste nog plocka ur mer saker för att slippa övervikt, jag har ju shoppat lite...)
Sen tog jag fram dammvippan och dammade alla hyllor.
Väldigt hurtigt måste jag säga!

Nu återstår det bara att bädda min säng, vilket jag har lite ångest inför eftersom min rygg fortfarande är lite knas...
Men det får gå!

Vädret har blivit sämre igen, nu är det mulet och gråblå himmel.
Inte bra, jag är ju ledig imorgon och då har jag bestämt att jag ska vara på stranden!
Hoppas att det blir bättre till imorgon.

Nu ska jag fortsätta mumsa på mina jordgubbar.
Simma lugnt på Valborgsfirandet!

/ Hanna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0