God morgon typ

Halloj!
Nu har vi ätit frukost.
Ungefär 2½ timme efter vi vaknat....

Vi måste gå upp när städerskan kommer (klockan 9) för att hon ska kunna städa rummen och så.
Så vi sitter och tittar på TV tills hon är klar med köket och idag var det "storstädning" i köket så hon var inte klar förrän 11.
Hon har ett fokus varje dag.

En dag i veckan byter hon lakan, en annan handdukar, en annan skurar hon golven, en annan dammsuger hon, en annan storstädar hon köket...osv.

Igår fick jag även klarhet i hur allt ska funka med tvätten och det.
Jag ska ju vara "tvättansvarig" och tvätta familjens kläder.
Så igår fick jag veta att det räcker med ungefär en maskin om dagen och sen ska den torktumlas och vikas.
De torktumlar ALLT utom Eugenios skjortor så jag behöver aldrig hänga någon tvätt.

Dessutom fick jag klarhet i när barnen har olika sporter och när de kläderna ska tvättas mm.
Så nu börjar jag komma in lite mer i det och det känns bra att jag snart ska få skapa rutiner för just nu driver jag mest runt utan någon plan känns det som.
Jag är som jag är, jag älskar planering och det ska bli skönt att ha en plan för hur dagarna ska se ut när jag går i skolan och så :)

Idag ska jag köra bil med Eugenio för att lära mig hitta till buss-stationen, tågstationen, motorvägen mm.
Vi ska även åka till kommunalhuset och fixa med det där pappret som jag och barnen hämtade igår.

Inatt har det regnat :(
Så idag är vädret väldigt grått och trist, det enda som lyser upp är de ljusa husen.
Nu när jag tittar ut ser jag att det har börjat regna igen...
Så idag blir det en stanna-inne-dag.
Men imorgon ska det bli sol och 17 grader igen så man får stå ut idag!

Få se om jag ska ta Ale till frisören, tror att Yolanda har glömt att boka tid för hon har inte ringt oss.
Andrea sa att hon säkert har glömt så vi får väl se vad som händer.

Jag hoppas att jag snart lär mig hitta så bra att jag vågar gå ut och springa eller promenera utan att gå vilse för jag längtar efter att få upptäcka området här.
Och ännu mer längtar jag efter att få se stranden!
Har ännu inte varit där och ni som känner mig vet ju att stranden är det bästa jag vet i Spanien :)

Det är ca 5 km till stranden och familjen säger att det är för långt för att gå men jag tycker inte det låter såååå farligt.
Man kan ju cykla eller springa dit, ta ett dopp och sola lite och sen cykla/gå hem igen? :)
Då får man motion på kuppen!
Nä, stranden ligger aldrig för långt bort :)
Om man inte är i typ Madrid då.

Nu ska jag gå och se om vi kan hitta på någon inomhusaktivitet.

So long!

// Hanna



Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad tyckte de om presenterna?:)

2009-04-07 @ 22:30:03
URL: http://ahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0