God kväll!

Hej hej.

Dagen har varit rolig, dock var middagen men mindre rolig men det berättar jag om sen.

Idag var vi ganska sega på att komma ut.
Vi gick till kommunalhuset (det tog ett tag men tillslut hittade Andrea dit) och hämtade ett papper som jag behöver.

Efter det gick vi och åt varsin glass, jag åt melonglass och den var gudomlig.
Andrea åt youghurtglass och chockladglass.
Och lilla Alejandro åt mörk chockladglass.
Han är helt galen i chocklad!

Barnen var förhållandevis lugna på vår lilla upptäcksfärd.
De brukar som sagt skojbråka och busa hela tiden annars!

Jag hittade ett The Phone House idag förresten, ska försöka få med mig antingen Yolanda eller Eugenio så de kan hjälpa mig att köpa ett spansk kontantkort där.

När vi kom hem från vår prommenad gick vi upp och hämtade en fotboll.
Barnen spelade lite medan jag lapade sol.
Det var verkligen jätteskönt!
Jag hade jeans och linna först, men det var på tok för varmt när det var vindstilla så jag gick upp och satte på mig en kjol!
Slå den ni!
Somrigt va?
Kjol, solbrillor och linne!


Efter någon timme gick vi upp och spelade kort.
Sen kom Eugenio hem och då åt vi lunch.
Vi fick en massa olika korvar, typ chorizo mm och en korv var helt svart.
Såg jätteläskig ut!
Den innehöll kött och RIS och LÖK.
Jag smakade en tugga men den var sådär...
Till korvarna serverades en underbar sallad och baguette.
Till efterrätt blev det en (till) glass.

Efter maten gick vi ut på gården igen och då var det en massa andra barn där så nu vart det en hel fotbollsmatch med två lag.
Jag satt och lapade sol igen, kände inte för att spela med en massa vilda 10åringar som verkligen inte förstår att man kan göra illa sig! :)

När Andrea tröttnade på fotbollen spelade hon och jag ett mer stillsamt spel, vet inte vad det heter, men det är ungefär som tennis fast med en gummiboll och ett racket utan skaft :)

Efter ungefär 2 timmar tröttnade även Alejandro och då gick vi upp till lägenheten igen.
Där spelade vi Wii och jag var helt värdelös men barnen tyckte det var roligt.
Vi skapade en gubbe till mig som vart jätteful :)

När vi hade spelat en stund vart jag alldeles slut så jag gick och la mig en stund och sov ungefär en timme.
Jätteskönt.
Vaknade kvart över åtta (min dygnsrytm är helt knasig) och vid nio kom Yolanda och Eugenio hem.
Vi kollade på TV  (som för övrigt är dubbad, helt sämst när munnarna inte rör sig som rösten!) en stund och sen gjorde de i ordning middagen som var... hmm... förfärlig. (om man får säga så?)

Middagen bestod av:
Rått griskött med olivolja, salt och peppar.
Inget mer.
Eller en liten bit bröd av det som fanns kvar från lunchen...
Köttet var skuret i lövtunna skivor, tänk er typ lövbiff fast ännu smalare, och låg på min tallrik dränkt i olja.

Jag frågade vad det var för kött innan vi började äta men Yolanda ville att jag skulle smaka innan jag fick veta...
Sen förstod jag varför om jag säger så.
Det var inte gott.
Man ska inte klaga på maten (vilket jag naturligtvis inte gjorde för familjen) men ibland är det helt enkelt inte gott.
Tyvärr alltså.

Och efter köttet var uppätet (jag pinade i mig hälften) kom en kronärtskocka fram från ugnen och den gick ner.
Även den var tillredd med olja, salt och peppar och smakade helt okej.

Till efterrätt fick jag chokladpudding med grädde.
Det var gott :)


Men det känns som att jag inte ätit så mycket den här dagen.
Men jag är i alla fall mätt.

Imorgon ska jag ta Alejandro till frisören.
Sen ska Andrea till doktorn och ta bort några stygn med sin pappa.
Efter det ska vi tillbaka till kommunalhuset och lämna pappret och sen ska jag "övningsköra" med Eugenio för att lära mig hitta lite och se vart tex. buss-stationen och tågstationen ligger mm.

Nu sover barnen och jag ska gå ut och prata lite med föräldrarna.
Hoppas på bättre mat imorgon ;)

God natt

//Hanna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0