FRAMME I SPANIEN!!!!

Hej hej heeej!
Nu är jag framme i Spanien!!

Jag och Yolanda (mamman) har precis fixat mitt internet.
Känns skönt och ha igång det :)
Det strulade lite men sen kom deras granne in och på två klick var det löst.

Barnen är ute och leker just nu och Yolanda och Eugen (pappan) sitter och fikar lite med grannarna så jag tänkte att jag sätter mig här och passar på att berätta att jag lever :)

Jag har packat upp mina kläder och mina få saker i lådorna som fanns här i mitt rum.
Det är inte så stort men mysigt :)
Jag ska ta lite kort och lägga upp när jag gjort klart.

Tänkte berätta lite om resan ner, som gick oväntat fort.
Jag gick upp 5 imorse, halvpigg efter att ha sovit dåligt (jättenervös).
Vi åt frukost och sen åkte vi till Arlanda.
Där checkade jag (vi) in och jag fick en i alla fall en fönsterplats på planet mellan München och Barcelona.

Resan gick fort och smidigt, vi lyfte till och med tidigare än beräknat så det var skönt.
På planet fick man en halv baguette med kalkon, det var gott.
Jag sov en liten stund men eftersom jag satt vid gången var det svårt eftersom folk gick förbi hela tiden.

Nere i München hade jag ungefär 1½ timme att döda men det gick fort.
Gick runt lite och kollade på "billiga" tax freen.
Det där är bara ruffel och båg tror jag.
En chokladkaka kostade typ 35 kr....

Sen blev det helt plötsligt boarding och jag såg fram emot min fönsterplats.
Jag satte mig på fel säte först, kollade fel på biljetten.
Dessvärre blev min fönsterplats rakt ovanför vingen och motorn så jag såg inte så mycket som jag hade hoppats men jag tog lite kort när vi var ovanför Alperna.
Det var häftigt och se faktiskt!
Massor med höga berg och kritvit snö.
Men jag längtade ju till värmen :)

En mindre rolig sak var min granne som satt på sätet jämte mig.
Han var en nervös tysk tonåring (max 15 år) som älskade Rubikskuber

Han hade inte mindre än 4 stycken olika i flera olika storlekar och former.
Och han var sjukt snabb på att lösa de.
Men den där snabbheten gjorde också att hela sätet skakade hela tiden, ganska irriterande.
Dessutom bredde han ut sig rejält med armbågarna så både jag och tanten på hans andra sida vart lite irriterade.

Förutom kuberna hade han någon sorts "startblock" som han la händerna på och sen när han lyfte händerna från den började tiden räknas och när han hade löst kuben la han ner händer på den igen och kunde på så vis mäta hur fort det gick.
Men han var inte så smidig, han slog på det där startblocket så att jag trodde att bordet skulle gå sönder...

Han höll till och med på med kuben medan han åt en macka med andra handen.
Han var som en datahacker fast med kuben.
Helt besatt!

Tillslut lyckades jag erövra lite av armstödet som han hade ockuperat innan och då lyckades jag somna en stund.
Välbehövligt kände jag för jag sov djupt men kort.
En powernap helt enkelt :)

Strax efter att jag vaknade var det dags för landing.
Vi flög in över Medelhavet och man såg en hamn och en massa stora fartyg.
Fint var det, jag filmade själva landingen.

Inne på flygplatsen var det varmt och det var lite svårt att hitta för bagagen kom till två olika ställen men tillslut hittade jag en tavla där det stod vart man skulle gå.

Väntade på bagaget i ungefär 20 minuter, var lite nervös att det hade försvunnit i mellanlandnigen, men som mamma sa: "Du åker ju med Lufthansa, det är ordnung muss ein" (stavning?) :)
Och det var det för tillslut kom min feta väska men tyskarna hade satt på en "heavy"-lapp på det, fast det bara vägde 1.8 kg mer än tillåtet.
Tyskar alltså!
Hihi.

När jag fått mitt bagage vandrade jag ut och där stod min "nya familj" och väntade på mig vid staket :)
Och ja, det var lätt att känna igen mamman!
Ni kommer förstå när jag tagit några kort på de :)

Det kändes jättebra, barnen och mamman började babbla på direkt.
Först bråkade barnen lite med varandra för att de var blyga men sen pratade de med mig som om vi känt varann i flera år :)
När vi kom hem fick jag en rundvisning och lägenheten är jättefin!

2 våningar, på nedre planet går man in och där finns mitt rum, barnens rum, köket, vardagsrummet, mitt och barnens badrum och en inglasad terass.
På övervåningen har mamman och pappan ett väldigt öppet sovrum och ett stort fint badrum och en "walk-in-closet" och ett kontor.
Dessutom finns det en till balkong som är öppen rakt mot himlen och insynsskyddad så där kan man lapa sol om man vill :)

Från den balkongen går man även in i tvättstugan och barnens "leksaksrum".
I det rummet finns en tam EKORRE(!) som är barnens husdjur.
Det är alltså ingen sån ekorre som vi tänker oss i Sverige utan den här är "gjord" för att vara husdjur.
Två råttor har de oxå, men ekorren var sjukt söt!
Den klättrade upp på mig och det killades jättemycket när den sprang ner för mitt ben.
Ska försöka fånga ett kort på den någon dag.

Efter att jag hade packat upp åt vi lunch, det vart en rätt med stekta nudlar, räkor, bläckfiskbitar och jätteräkor.
Det var jättegott!
Yolanda sa att det var en sorts Paella och det smakade faktiskt som det.
Man hade Aoili till och det var jättemumsigt.

Efter maten åt vi jordgubbar som vi doppade i smält chocklad, mumsigt värre!

Nu ska jag nog gå ut och sitta och mysa lite i solen.

Kommentera gärna när ni läst så jag vet vilka som hittat hit!

//Hanna

Kommentarer
Postat av: mange

skönt att det gick bra allting! förutom feta-tyska-ungen-incidenten. ^^



din lunch gjorde mig hungrig..

2009-04-05 @ 18:44:35
Postat av: Johanna

Ååh vad mysigt det låter :D

Skulle vara så jävla kul att komma ner, men vet inte om min ekonomi tillåter det. men i höst? ;)

vi måste fila på det där :D hahah <3

2009-04-05 @ 19:56:24
URL: http://ahli.blogg.se/
Postat av: Therese

Härligt att allt gått bra :).

Jag kommer som vanligt följa dig när du är nere i Spanien oxå.

Ha de UNDERBART o sola lite för mig, medans jag väntar på sommaren ;).

Kramar fd kollegan :P

2009-04-05 @ 20:46:35
URL: http://metrobloggen.se/theand
Postat av: cattis

åh låter så härligt, kommer verkligen bli ett minne för livet. kommer självfallet fortsätta läsa! =)

2009-04-06 @ 00:09:02
Postat av: rockabilly babe

vad roligt!

2009-04-06 @ 00:36:23
URL: http://raggarsvin.blogg.se/
Postat av: Lillis Micke :D

Heej :D Kul att du är framme, det låter jättemysigt! =) Lycka till.

2009-04-06 @ 01:20:50
Postat av: Åsa

Nu har jag oxå hittat till bloggen! Blev så glad när jag läste att allt känns bra med familjen och att du blev väl mottagen!

Sköt om dig! kram från Åsa

2009-04-06 @ 07:42:15
Postat av: Andrea

Fan va nice! :D hoppas att du får det bra nu. sola inte ihjäl dig ;) <3

2009-04-06 @ 15:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0