Första skoldagen!

Hej hallå!
Nu är jag hemma igen efter min första lektion.
Jag fick hoppa in i en redan existerande grupp och det gjorde mig lite osäker...
De hade ju redan börjat med en massa saker och så kommer jag in och ska kunna det de gör.

De höll på med grammatik och det var verkligen inte min starka sida i Sverige och då vart det ännu värre när det var på spanska.
Jag fattade ingenting i början och läraren pratade bara spanska.
Jag frågade en kille som jag pratade lite med utanför klassrummet som var från USA så han förklarade på engelska och då gick lite mer in...
Men jag har fortfarnade väldigt många frågetecken och vi fick läxa så jag ska sätta mig ner och kolla igenom allt sen.

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig med kursen, de hade inte en kurs på 4 dagar i veckan i 3 månader (antagligen var det väl bara jag som hade anmält mig till den) så jag fick gå en 9 veckorskurs med skola 5 dagar i veckan istället.
Same same men det suger lite för nu har jag en månad då jag inte gör någonting....(kursen slutar 19 juni och jag åker hem den 18 juli)
Men jag fick 30 Euro rabatt för strulet och då kunde jag gå 9 veckor istället för 8 veckor som jag skulle gjort annars :)
Så en vecka på köpet!
Ska väl inte klaga då hihi.

Anyhow.

Han killen från USA hette Patrick och var från South Carolina.
Väldigt trevlig prick!
Han var runt 25 skulle jag gissa och hade bott här i 1½ år.

Han jobbar som kiropraktor och nu skulle han förbättra sin spanska.
Han hade gått en kurs på skolan innan och nu ville han repetera/utvecklas mer.
Så det var han och jag som började i vår grupp idag.

Förutom han så var det några till.
3 från Japan, 1 från China, 1 från tyskland (au pair), 2 från Polen (en au pair), 1 från Canada (au pair),  1 från Irland (tror jag), en från Schweiz och så jag.

Verkar vara en bra grupp, men jag är yngst.
Alla är mellan 21 och 30+.
Den tyska tjejen ska jag försöka prata lite mer med, hon verkar vara nära min ålder och hon är dessutom aupair och det vill man ju gärna hitta en vän som är :)
Det finns säkert fler trevliga prickar där som man kan prata med :)

Patrick verkade skittrevlig och eftersom han bott här ett tag kanske han hittar lite mer i den stora staden och kan visa mig lite :)
För jävlar i min lilla låda vad stort Barcelona är! :O
Jag gick med min halvdåliga karta och försökte hela tiden lokalisera mig vart jag var och vart jag hade tågstationen.
Efter många vridanden och vändanden på kartan föll pusselbitarna på plats.

Då vågade jag prova på att gå olika vägar till skolan för att se vilken som gick fortast.
Det var inte så svårt att hitta skolan, den ligger verkligen MITT I smeten.
Däremot var min karta dålig och jag blev förvirrad flera gånger men sen struntade jag i kartan och memorerade vissa byggnader, träd och sånt istället och då gick det bättre :)

Det hade nog vart roligare att gå med någon än att gå själv.
Jag är så rädd för att komma bort haha :)
Ska fråga Angel om inte han kan guida mig en dag i Barca :)

Sen åkte jag hem och jag hittade rätt tåg direkt :)
Nu håller jag på och steker bacon och kokar pasta till lunch.

Sen ska jag plugga och göra lite styrketräning tänkte jag :)
Solen skiner så jag ska sitta på takbalkongen och plugga.

Tjingeling så länge

ps. Några få bilder från Barcelona kommer senare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0