En enögd australienare :D

Hej!
Nu är jag hemma igen efter min andra skoldag.
Vi höll på med mer grammatik och jag fattade nästan ingenting igen.
Seriöst, jag trotr att det är FÖR svårt.

Fattar ingenting av läxan, måste nog prata med läraren imrn, så gott jag kan.

Jag träffade en ruskigt skön australienare idag :D
Han var ny och väldigt språksam med underbaaaaar dialekt.
Han hette Emrys och började i en nybörjarklass i skolan idag.

Vi snackade en massa och sen när han fick veta att jag fyllde år idag så frågade han om jag skulle fira.
Jag sa att jag inte hade någon att fira med (förutom familjen) och då sa han
"NU HAR DU!! Klart vi måste fira dig! Jag känner inte en kotte här nere, jag heller så nu tycker jag att vi hittar på något!"
Jag vart jätteglad och vi bytte nummer.
Sen pratade vi lite på rasten och bestämde att han skulle ringa mig.

Jag uppfattade det som att han skulle ringa när han slutade (2 timmar efter mig) så jag stannade i Barca och väntade men han ringde aldrig och när jag försökte så var det telefonsvarare.
Han kanske menade ikväll för han snackade om pubar? ^^
Får väl se om han hör av sig, han lät jävligt entusiastisk i alla fall!

Medan jag väntade gick jag runt och idag vågade jag gå lite längre än bara runt själv skolan.
Kollade i lite affärer, satte mig på Starbucks (varför har vi inte Starbucks i Sverige!?) och drack en "Iced caramela mocchiato".
So nice!
Drack det i Turkland också, it's lovely!
Iskaffe med colasås och mjölk typ :)

Anyhow, tillbaka till Emrys.
Han var väldigt rolig, lika öppen och spontan som jag.
Det första han sa var typ "Jag kan inte spela tennis (vi pratade om sport) för jag har bara syn på ett öga så jag slår alltid innan bollen kommer fram eller för sent!"
Jag visste inte hur jag skulle reagera åt han var halvt bl,ind  garva eller tycka synd (?) om men han lekte alban så vi garvade åt det. :D
Fett rolig prick.

Tråkigt nog skulle han bara stanna i 3 veckor, sen ska han vidare till Peru för att volontärarbeta.
Det är därför han intensivpluggar spanska här i Barca.
Men men, kanske får man lite skoj i några veckor och kanske hittar man fler vänner genom honom om vi lär känna några andra :D
Han var ju lika ensam som jag, han hade också åkt själv, men vi får väl se vilka vi stöter på (om vi nu kommer umgås men det lät som så på honom....?)



Jag har fått två fina grattis kort med posten!
Ett från mamma och pappa med en liten pressade blomma :D
Och så ett från moster, kusin och morbor i (en annan del av) Köping :)
TACK!!
Och så tack till er som smsat, skulle jag svara på alla skulle det bli väldigt dyrt men tack verkligen :D <3
Och till er som skrev grattis på kommenterarena, tack även till er :D

Nu ska jag göra styrketräning, har ont i ryggen av mitt bärande på väskan så jag måste bli starkare i den!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Åsa Telme

Önskar att jag var lika modig som du, och bara ta kontakt hur enkelt som helst, helt okomplicerat med vem som helst! Nått man borde öva på antagligen...

2009-04-21 @ 16:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0