Dansa tills du svimmar

HERREGUD är allt jag kan säga.
Vilken jävla partynatt! :D
Jag har aldrig dansat såhär mycket på en enda kväll och jag har aldrig haft så kul när jag dansat!

Men jag ska ta allt från början.
Jag åkte vid 19.30 för att träffa Rox som skulle kolla på ett rum som hon kanske ska hyra och jag skulle äta middag.
Det blev Burger King för vi fick bråttom ^^
Men det var gott med lite fettis-mat :)
Längesen nu.

När vi hade vart och kollat på rummet, där en av tjejerna hon kände också hyrde ett rum, gick vi tillsammans med den här tjejen (som hette Julia) till tunnelbanan där vi mötte en till kille och en till tjej.
Vi åkte hem till en av deras vänner och där satt vi och förade.
Totalt var vi 9 pers.
Alla snackade tyska utom jag (alla utom en var från Tyskland, hon var från Holland) men de pratade bra engelska så vi pratade engelska, de tyska och så lite spanska ibland :)

Vi hade skittrevligt och vi satt hemma hos honom till halv 1.
Då tog vi tunnelbanan till en klubb som hette Opium.
Det är en klubb som ligger precis nere vid havet och stranden, skithärligt!

När vi kom dit vart det säkert 300 (jag skojar inte) personer i kö.
Men som tur var kände Heidi en av tjejerna som jobbade där så hon hade skrivit upp 9 personer på gästlistan så vi fick komma in före hela kön för 10 euro och en gratis drink!
(10 euro = ca 100 kr, det är vad en drink kostar i Sverige så man kan säga att jag inte betalade ngt inträde haha:D )

Tyvärr följde inte Rox med, hon skulle upp tidigt idag och tyckte att det var onödigt att betala för en kort stund så hon åkte hem.
Jag velade men tillslut valde jag att stanna med de andra och det ångrar jag inte! :D
Vi blev insläppta och man kände sig lite elak eftersom folk stod i kortkort i kön och frös för det blåste rätt rejält.
Men är man VIP så är man ;)

Det första jag tänkte när vi kom dit var "hur ska alla dessa människor få plats!?" för det såg ut som ett jättelitet hus men hemligheten var att det var ett sutteränghus (stavning?) så när man kom ner för trappan som ledde ner till själva klubben så var det brutalt stort.
Helt galet, jag har aldrig sett en sån stor klubb någon gång!
Det var som ett shoppingcenter, jag skojar verkligen inte!!
Klubben rymde säkert 2000 pers och det var inte ens trångt!!
Helt vansinningt, jag vart så chockad!

Dessutom hade den stora lokalen en jättestor terass som låg ned mot stranden och där rymdes det ca. 500 pers till.
Så jävla mäktigt!
Dansgolvet var en enda stort hav, så sjukt härligt.
Vi var inte sena på att tränga oss in i folkmassan och började skaka loss :)
Vi var 4 tjejer så vi dansade i en fyrkant och jag lovar, jag har aldrig fått så mycket uppmärksamhet på ett dansgolv förut ^^
Medan vi stod där i vår lilla fyrkant hade vi säkert 10-15 pers som samlades runt oss.
Jag vill inte skryta men vi hade mest "publik" på hela dansgolvet haha!

Samtidigt samarbetade vi tjejer perfekt, för jag o 2 av de andra har kille så vi ville bara dansa med oss själva.
(alla killar ville dansa med oss för att ha någon att gå hem med och det är verkligen tragiskt att man inte kan få dansa och ha kul utan att folk ska tro att man är desperat efter sällskap)
Så när någon kille vart för på eller sådär dryg så drog alltid en av tjejerna bort den "utsatta" och bytte plats med henne.
Skithärligt stämning vart det mellan oss tjejer verkligen.
Det sjuka är att jag inte ens känner de tjejerna, men vi hade så galet jävla roligt!!
De tog verkligen till sig mig och släppte in mig direkt.
Jättegulliga tjejer!

Totalt dansade vi i lite drygt 6 timmar (!!) och jag har aldrig haft så kul på ett dansgolv.
Jag stod och toklog hela tiden och mådde så jävla bra!
När det började närma sig slutet (06) hade jag sjukt ont i benen efter all dans och allt hoppande.
Det var inte många minuter vi inte dansade kan jag lova.
Enda gången var när vi hämtade vår gratisdrink och när vi tog lite luft på balkongen :)

Träffade några svenskar också men sa mest "aha är ni från Sverige. Kul" och sen var det inte så mycket mer med det.
Tjejerna trodde att jag behövde bli "räddad" från de svenska killarna så de drog undan mig haha!

Jag var så galet trött när vi gick till tunnelbanan på vägen hem.
Det var helt stört.
Tänk er att ni håller på med ett aerobicspass i 6 timmar, typ så slut var jag efter all dans.
Tunnelbanan ja, den hade ju börjat gå igen för det var morgon ^^
Även mitt tåg hade börjat rulla igen så jag slapp nattbussen :D
Jag kom hem halv 8 i morse.

Så länge har jag aldrig festat men fan vad roligt det var.
Och det var fest som i att ha kul och dansa, inte som i att dricka, vilket jag föredrar.
Så det blev ekonomiskt också ;)

Jag funderade på hur jag skulle göra med sömnen, kan ju inte sova bort hela dagen och vända på dygnet, så jag ställde klockan på 1 men jag snoozade till halv 3 haha.
Var så brutalt slut.
Men glad.
Jävligt glad.


En lyckad kväll/natt/morgon helt enkelt!

Och jag vet att det kommer bli fler såna, för det här måste göras om.
Så är det bara!

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Åh, låter som en riktigt häftig kväll och lokal! Ser fram emot bilderna!:.))

2009-04-26 @ 17:00:23
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: eeee

sex timmar........... :D

2009-04-28 @ 15:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0